top of page

בוטל מס הקנייה לסלולר - מה המשמעות וכמה כסף זה עשוי לחסוך לצרכנים ולבתי העסק


בשבוע שעבר חתם שר האוצר משה כחלון על הצו לביטול מס הקנייה בגובה 15%, המשמעות היא ביטול מס הקנייה על מכשירי סלולר המיובאים ארצה וכן על סוללות לטלפונים סלולריים וכרטיסי סים.

תוקפו של הצו אמור להיכנס לתוקף היום יום א (23.04.2017) ומהלך שכזה עשוי לחסוך את עלויות היבוא הגבוהים בלוא הכי שמשולמים עבור יבוא טלפונים סלולריים, כרטיסי סים וסוללות למכשירים ניידים. בסופו של דבר ביטול מס הקנייה בגובה 15% אמור להוביל להוזלה אצל הצרכן הסופי.

שר האוצר משה כחלון חתם על צו ביטול מס הקנייה בגובה 15%

יודעי דבר המעורים בשוק הסלולר בישראל טוענים שמחד ישנם יבואנים שמברכים על המהלך שהגיע לפתע ובלי כל הכנה מוקדמת שהלא המשמעות כאמור היא הוזלה ב15% עבור היבואנים דבר העשוי וצריך לבוא לידי ביטוי בהוזלה לצרכן, ומאידך, מספר יבואנים הלינו כי לא התכוננו כראוי למהלך זה ורכשו מלאים גדולים של מכשירים שעליהם כאמור כבר שולם מס הקנייה. המשמעות היא שיבואנים אלו יצטרכו לבצע הוזלה במחירים ולהפסיד את מס הקנייה שכבר שולם על ידם. יש מי שמנסה להפנות את הדבר לאוצר ולמכס ישראל על מנת לברר האם יתבצע איזה שהוא זיכוי או החזר כספי ליבואנים אלה.

ביטול מס הקניה בגובה 15% בסלולר אמור להביא לבשורה צרכנית של ממש

האם מכירות המכשירים צפויות לעלות ממהלך זה? נצטרך להמתין לצרכנים

אם ניקח לדוגמא את מכשירי הסמסונג גלקסי 8 החדש שצפוי להימכר בשבועות הקרובים בארץ, הרי שמחירו עשוי לעמוד בממוצע על כ- 4350 ש"ח. ביטול מס הקניה עשוי להוזיל את מחירו לרף של 3890 ש"ח הוזלה של 460 ש"ח בערך ובמכשירים יקרים יותר דוגמא הסמסונג גלקסי 8 פלוס או האייפון 7 פלוס של אפל - הוזלה זו עשוייה להתבטא בחיסכון של עד 850 ש"ח. סכום לא מבוטל בהחלט שאותו היה משלם הצרכן אילולא רפורמה זו.

סמסונג גלקסי 8 החדש -צפויה הוזלה של 460 בממוצע

ביטול מס הקניה עשוי להוזיל את מחירו לרף של 3890 ש"ח הוזלה של 460 ש"ח בערך

אייפון 7 פלוס וסמסונג גלקסי 8 פלוס - מכשירים יקרים שעבורם ההוזלה צפויה להיות גדולה יותר ולהגיע עד 800 ש"ח

במכשירים יקרים יותר דוגמא הסמסונג גלקסי 8 פלוס או האייפון 7 פלוס של אפל - הוזלה זו עשוייה להתבטא בחיסכון של עד 850 ש"ח

על כל פנים המסקנה העולה ממהלך ביטול מס הקנייה היא כמובן שמדובר ביוזמה מבורכת שצריכה להוזיל את יוקר המחיה ואת עלויות היבוא. WIN WIN SITUATION עבור כל הגורמים - היבואן - המפיץ - בעל חנות הסלולר - וכמובן הצרכן הסופי.

פוסטים אחרונים 

פוסטים קודמים

חיפוש על ידי תיוג

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page