top of page

כיצד מוצרי פרסום יהפכו את העובדים שלכם למאושרים יותר?

"כדי לנצח בשוק, תחילה עליך לנצח במקום העבודה" (דאג קונאנט). מחקר שנערך ופורסם על ידי אוניברסיטת Warwick מצא שאנחנו עובדים קשה יותר כאשר אנחנו מאושרים. במחקר שנעשה, כלכלנים ביצעו מספר ניסויים ביותר מ-700 משתתפים כדי לבדוק את הרעיון שעובדים מרוצים עובדים קשה יותר. במעבדה הם גילו שהאושר גרם לאנשים להיות פרודוקטיביים יותר בכ-12%. העובדים שלכם הם המפתח החשוב ביותר להצלחת החברה שלכם ומהווים את עמוד השדרה שלה. אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את האושר של העובדים שלכם ולשמור על מוטיבציה גבוהה היא להראות להם עד כמה אתם מעריכים אותם. מוצרי פרסום הם אחת הדרכים הטובות והפופולריות ביותר כדי להראות לעובדים שלכם עד כמה אתם מעריכים אותם. יש המון מוצרי פרסום לעובדים שאפשר לחלק אבל אם אתם מחפשים מתנות לעובדים עם ערך מוסף, חשוב שתשקיעו במוצרי פרסום שמשדרים SWAG ויבליטו את המוחצנות של החברה או המותג שלכם - זה יסייע לכם לתפוס שתי ציפורים במכה אחת: 1. להרוויח עובדים מרוצים 2. לחזק את התרבות הארגונית והקשר בין העובדים לחברה שלכם.

מה המשמעות של מוצרי פרסום Swag ?

כאשר מדברים על המושג Swag בכלל בשיווק ובפרט במוצרי פרסום ממותגים, הכוונה היא למוצרי קידום מכירות עם סגנון וביטחון עצמי שעסקים וחברות רבות משתמשים בהם כדי לקדם את המותג שלהם. מקור המילה מגיע מהמילה Swagger (יהירות) ולמעשה מדובר במוצרי פרסום ממותגים בעלי אמירה מוחצנת שמשדרת ביטחון עצמי (הן מבחינת המותג או החברה שמפרסמת ). מוצרי קידום מכירות ממותגים אלו ניתנים בדרך כלל לעובדי החברה, הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים של החברה כדי להגביר את ההכרה והמעורבות של המותג, כמו גם להגביר את המכירות ולחדור לשווקים כל זאת על ידי שימוש מוחצן בלוגו או במותג של החברה על ידי מוצרי פרסום ממותגים, איכותיים, תוך שימוש במותגים או במתנות לעובדים בעלות ערך מוסף ביחס למוצרי פרסום פשוטים.



מה היתרונות בחלוקה של מוצרי פרסום ממותגים לעובדים שלכם?

1. הוצאה מוכרת - מוצרי פרסום הם הוצאה מוכרת לעסק או לחברה שלכם. היא מאפשרת לכם להעניק מתנה אישית או כללית לעובדים שלכם. כל עוד תעמדו בכללים שהוגדרו לכך על פי המחוקק תוכלו ליהנות מהוצאה מוכרת שהוצאה לצורך ייצור הכנסה ובה בעת להעניק מתנה לעובדים שלכם. 2. חיזוק הקשר האישי בין המעסיק לעובד - כאשר אתם מעניקים מתנות לעובדים, אתם גורמים להגברת תחושת השייכות של העובדים שלכם לארגון שבו הם נמצאים. אין ספור מחקרים וכתבות מדברות על הצורך של חברה מתפתחת ביצירת תרבות ארגונית בעלת יסודות איתנים על מנת להמשיך ולהתקיים וכמובן להתפתח כל הזמן. מתנות לעובדים היא דרך להגיד תודה לעובדים שלכם גם בדרגות הבכירות וגם עבור אלה שנחשבים זוטרים ואולי עבור אלו שמרגישים אולי שהם חלק קטן במערכת או חלילה "שקופים" להגביר את תחושת השייכות והמורל בקרב עובדים אלה.

3. פרסום - כאשר אתם מחלקים מתנות לעובדים שלכם בדמות מוצרי פרסום ממותגים אתם מרוויחים פעמיים: 1. פרסום "חינם" של המותג או הלוגו של החברה שלכם - פרסום עולה כסף לא משנה באיזה פלטפורמה תפרסמו: שלטי חוצות, באינטרנט, מדיות השונות כמו טלוויזיה או רדיו או כל פלטפורמה שיווקית אחרת. כאשר אתם מחלקים לעובדים שלכם למשל חולצות ממותגות עם לוגו החברה או מגבת חוף ממותגת הם מהווים עבורכם פלטפורמת פרסום ניידת שהולכת ממקום למקום. גם אם בחרתם במוצר פרסום פיזי שחילקתם לעובדים שלכם, תמיד תוכלו (ואף רצוי) להעלות תמונות של העובדים שלכם עם המוצרים הממותגים שנושאים את לוגו החברה או המותג שלכם באינסטגרם, בפייסבוק, טיק טוק או כל פלטפורמה אחרת. זה חשוב משום שכך תישארו בתודעה של הלקוחות שלכם כל הזמן ושנית תמיד טוב שהמתחרים שלכם יראו שאתם "חיים בועטים ונושמים".

2. עובד מרוצה שקיבל מתנה - כבר נאמר בספר משלי, פרק ט"ו, פסוק כ"ז "שונא מתנות יחיה", קשה אולי להודות בזה אבל די ברור שרובנו אוהבים לקבל מתנות ואין חולק על כך שמתנה גורמת אצל מי שמקבל אותה לתחושת סיפוק והנאה. מבחינה פסיכולוגית כאשר אנחנו מקבלים מתנה, הגוף שלנו משחרר אנדורפינים למוח שאחראים על תחושת העונג והשמחה שאנחנו חווים. מבט על פניו של העובדים שלכם כאשר הם פותחים את המתנה מספקים תחושת סיפוק כפולה, הן אצל נותן המתנה והן אצל המקבל.



טיפים לבחירת מוצרי פרסום ממותגים לעובדים שלכם:

1. מה מטרת המתנה: כלל ברזל בבחירת מוצרי פרסום ממותגים לעובדים שלכם הוא לדעת מה מטרת המתנה. תקופת החגים היא תקופה מצוינת לחלוקת מתנות, הנפקה חשובה בבורסה היא דרך מצוינת לומר תודה לעובדים שלכם ועד כמה הם חלק בלתי נפרד מהחברה שלכם. ימי הולדת, ערכת עובד חדש, חופשות שנתיות או כנסים מקצועיים כל אלה יכולים להוות סיבה מצוינת עבורכם כדי לחלק מתנות ממותגות לעובדים שלכם. 2. תקציב למתנות לעובדים: פגשתי המון אנשי שיווק לאורך הקריירה שלי ותמיד עלתה בי השאלה בהקשר של קמפיינים פרסומיים שאלת התקציב. אגלה לכם סוד: רוב החברות שתעבדו איתם לאורך הזמן ובעיקר חברות עם מחלקת שיווק מסודרת, יודעות בדיוק כמה תקציב יש להם עבור פרויקט כזה או אחר ובפרט עבור חלוקת מתנות. נכון, לפעמים מתחילים פרויקט ותוך כדי תנועה מגלים שצריך להוסיף או להוריד תקציב אבל אפשר לומר ככלל מנחה שהיד יודעת כמה היא עמוק היא יכולה להיכנס לתוך הכיס. כאשר עובדים עם תקציב מסודר, יש המון מוצרים ממותגים שאפשר לסנן או מהצד השני להוסיף, זה מותיר פחות ספקות ויסייע לכם לייצר מוצרי פרסום בזמן ובאיכות מקסימלית. 3. מספר העובדים: נשמע לכם אולי ברור מאליו וטריוויאלי, אבל תתפלאו לגלות כמה פעמים נתקלנו בחברות שהתחילו פרויקט מתנות לעובדים עם כמות מסוימת ובשלב מסוים ולעתים באופן כמעט בלתי אפשרי הוסיפו כמות נוספת של עובדים. עבודה עם מספר מדויק של עובדים הוא קריטי להצלחת המתנות לעובדים שלכם. שוו בנפשכם שארגנתם נופש חברה או מתנה לפסח לעובדים ומתוך 2385 עובדים (כולל כאלה שנמצאים בקורסים או מעבר לים לצורך העניין), ציינתם שאתם מעוניינים רק ב2185 עובדים. הזמנתם עבודה אצל יבואן מוצרי פרסום יצאתם לדרך עפ"י לו"ז מתוכנן ומתוקתק. התחלתם לחלק מתנות ופתאום גיליתם שחסרות לכם עוד מאות מתנות לעובדים שלא לקחתם בחשבון . מה תעשו? במקרים רבים יתכן וזה יהיה מאוחר יותר משום שמוצרי פרסום במיתוג אישי מיוצרים לעיתים בהתאמה אישית ולשם כך נרכשים חומרי גלם עבור כמות מסוימת. במצבים כאלה לא תהיה לכם ברירה אלא להעניק מתנות אחרות. כך לא תוכלו לגרום בוודאי לכל העובדים שלכם להיות מרוצים ומאושרים אלא נהפוך הוא, עבור גרעין מסוים שהרגיש חוסר שייכות לחברה המצב רק יחמיר ועלול לגרום עובדים נאמנים ולויאליים לחברה לעובדים "ממורמרים". במקרה הטוב, ספק מוצרי הפרסום שלכם יוסיף לכם מתנות נוספות אך העלות תהיה קרוב לוודאי יקרה יותר משום שהכמות המוספת קטנה יותר משמעותית ותדרוש הפעלה של מכונות דפוס מחדש, כיוון שלהם בין אם ידני או ממוחשב, עלות של ידיים עובדות, אורזים ועוד.

4. לוח זמנים: לוח זמנים מסודר הוא קריטי להצלחת כל פרויקט ובפרט כאשר אתם מעוניינים לחלק מתנה לעובד שלכם. קביעת לוח זמנים הכולל התחלה וסיום יביא אתכם בשלום למחוז חפצכם. הרבה פעמים פרויקטים נולדים תוך כדי ישיבת מנהלים בשיווק, הנהלה בכירה או זוטרה או סתם רצון של מחלקת מכירות לצ'פר את העובדים שלהם - מצוין ומבורך אבל שימו לב שחשוב תמיד לתחום בזמן גם את הפרויקט הכי קטן שלכם גם אם זה נראה לכם זניח ומיותר. גם חלוקת סופגניות לעובדים יכולה להפוך לאסון אם לא ייצרתם אריזות ממותגות לסופגניות בזמן ועכשיו אתם תקועים עם עשרות מגשי סופגניות וקרטונים שצריך לקפל ולארוז והיי אנחנו כבר בנר שמיני..

5. זהות המתנה: אל תעניקו מתנה לעובדים שלכם כלאחר יד. התייעצו עם חברת מוצרי פרסום וותיקה ומקצועית שלה ניסיון רב שנים בייצור מתנות לעובדים בהתאמה אישית, שאלו אותם את כל השאלות החשובות לכם ואתרו את הצורך האמיתי של העובדים שלכם. אם אתם חברה שמייצרת מוצרי השקיה אל תעניקו לעובדים שלכם דיסק און קי בצורת ממטרה כמתנה לחג הפסח. זה נחמד ומקסים כמתנה לכנסים אבל לא כמתנה אישית לעובד שאתם מעוניינים להעמיק אצלו את תחושת השייכות לחברה ולומר לו תודה. סיעור מוחות הוא דבר מבורך ויש הרבה טרנדים שמתעדכנים כל הזמן. תהיו עם היד על הדופק ותנו לעובדים שלכם להרגיש שהם חלק ממשפחה. אם אתם רוצים לחלק מתנה ליום הולדת של עובד למשל, מארז בירה ממותג יכול להיות בחירה מצוינת.


לסיכום:

ראינו שיש קשר פיזיולוגי בין הענקת מתנה לעובד לבין האושר ותחושת הסיפוק האישית שלו. מצאנו כי מחקרים קובעים שיש קשר ממשי בין תחושת האושר של העובדים לבין היכולת שלהם להיות פרודוקטיביים יותר עבור העסק או החברה שלכם. גילינו כי אחת הדרכים לגרום לעובדים שלכם להיות מרוצים יותר ומאושרים במקום העבודה שלהם היא על ידי מתן מתנות ממותגות לעובדים בדמות מוצרי פרסום. בנוסף שיתפנו טיפים כיצד נכון לבחור מוצרי פרסום שיתאימו לעובדים שלכם ואיך יש להתייחס לכך מבחינת מספר העובדים בחברה, מה התקציב שיש ברשותנו לשם כך ואיך לוח זמנים מדוקדק הוא קריטי להצלחת הפרויקט שלנו.





פוסטים אחרונים 

פוסטים קודמים

חיפוש על ידי תיוג

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page