top of page

הדפסה על חולצות - מדריך לחולצות ממותגות

אם אתם ילידי שנות ה-80, אתם בוודאי זוכרים את חנויות הרחוב והקניון הקטנות שהיו מתחבאות להן בפסאז' שבהן היה ניתן להדפיס לוגו של פפסי על חולצת טי שירט לבנה או הדפסה של תמונה על חולצה של אליל הנוער האהוב עליכם כמו מייקל ג'קסון או חבורת הבקסטריט בויז. טרנד חולצות מודפסות במקום הגיע דאז מארצות הברית עם פיתוחן של מדפסות צבע להדפסת חולצות שהחלו לעשות הסבה ממדפסות להדפסת חולצות תעשייתיות למדפסות ביתיות לדפוס חולצות. הדפסה על חולצות בארץ הייתה אז כל כך פופולרית שיש מצב שהיו פה חנויות דפוס לחולצות כמו פלאפליות. לקראת סוף שנות ה90 חלה ירידה חדה בחנויות להדפסת חולצות במיתוג אישי בישראל כתוצאה משכלול טכנלוגיית הדפוס בעולם וחוסר ההתאמה של המיכון בישראל למיכון בעולם.


כיום עם התפתחות מואצת בטכנלוגיית הדפוס בעולם, פותחו מספר רחב של מדפסות ממיטב היצרנים בעולם כמו: אפסון, זירוקס, רולנד, MUTOH, מימאקי ועוד המסוגלות להדפיס ישירות על הבד או להעביר דפוס בחום או בגז על גבי החולצה. התפתחות זו הביאה לכך שניתן היום להדפיס על חולצות ביתר קלות מאשר בעבר בין אם מדובר בהדפסה אישית או בהדפסת חולצות בסיטונות.

חולצה ממותגת מתאפשרת הודות לשילוב של חמישה דברים עיקריים:

  1. סוג הבד עליו מעוניינים להדפיס

  2. סוג הצבע המשמש להדפסה

  3. שיטת הדפוס בנמצא

  4. צבע הבד

  5. עלות הדפסה

סוג הבד עליו מעוניינים להדפיס - סוג הבד עליו מעוניינים להדפיס למשל חולצת טי שירט יכול להיות סינטטי או טבעי או שילוב של שניהם. הדפסה על חולצת טי שירט לבנה מבד סינטטי תתבצע לרוב בסוג הדפס שנקרא סובלימציה לעומת הדפסת טרנספר על חולצת טי שירט שחורה שעשויה אף היא מאותו הרכב בד. אז איך קורה שאותה חולצה בעלת אותו הרכב בד אך צבע שונה תזדקק לסוגי הדפסה שונים? התשובה לכך היא די פשוטה. בעוד שמדובר באותה חולצה מאותו חומר גלם, מה שמשפיע על העובדה שהדפוס יעבור הלכה למעשה לבד הוא צבע הבד ועל כך נרחיב בהמשך.


סוג הצבע המשמש להדפסה- ישנם מגוון צבעי הדפסה הקיימים בשוק. לכל אחד מהם יתרון וחסרון ביחס לרעהו וכן עלויות שונות וכדאיות כלכלית בבואנו להדפיס על חולצה. החל מצבעי משי מיוחדים המשמשים לתעשיית הטקסטיל, עובר בצבעי ריאקטיב הפופולריים בהדפסות דיגיטליות על חולצות כותנה, משי וצמר, צבעי אסיד חומצתיים המשמשים להדפסה על בגדי ים ומוצרים הרגישים לכלור וכיו"ב ועד צבעי הדפסה לסובלימציה, צבעי הדפסה למדפסות UV ועוד. סוג הצבע להדפסה, מכריע בשאלות כמו עמידות הצבע לכביסות בטמפרטורות משתנות, כניסה לים או לבריכה העשירה בכלור וכיוצא באלה. שימוש בצבע לא נכון עשוי לגרום לדפורמציה של הבד זאת אומרת שינוי לרעה במרקם או מראה הבד וכן לחוסר עמידות, דבר שעלול לגרום לעוגמת נפש עבור מזמין החולצות.

לא אחת קורה ששימוש לא נכון וחוסר הבנה בתחום ההדפסה על חולצה גורם לכך שהדפסה צבעונית על חולצות לא מחזיקה מעמד לאורך זמן ודוהה או מתקלפת באופן מיידי. שוו לעצמכם אירוע חברה או כנס הייטק או השקת מוצר יוקרתי בו לבושים מארחי האירוע או הכנס בחולצות מודפסות דהויות או בעלי לוגו מתקלף.



שיטות הדפוס הקיימות - שיטות הדפוס הקיימות בעולם מגוונות ומתפתחות בכל עת. הפיתוח המואץ בתחום החולצות הממותגות וטקסטילים מביא לתוצאות מדהימות בכל מה שקשור לנראות ההדפס על החולצה, איכות ההדפסה, איכות הצבע והחדות שלו, עלות ההדפס וכן העמידות שלו לאורך זמן. קיימות שיטות דפוס רבות חלקן עברו הסבה "ביתית" או חצי מקצועית ובכל מקרה אלו שיטות המשמשות מפעלי טקסטיל ברחבי העולם לחולצות מודפסות ומוצרי טקסטיל. נסקור מעט משיטות הדפוס:

  1. דפוס סובלימציה על חולצות: דפוס סובלימציה הינו תהליך כימי בו הופך צבע ממצבו כמוצק למצב גז בדילוג על שלב הפיכת המוצק לנוזל. תהליך זה מתאפשר הודות לשינויים בטמפרטורת ולחץ המביאים לשינוי המיוחל. דפוס סובלימציה על חולצות משמש בדרך כלל לדפוס חולצות לבנות אך גם בהירות בצורה מהירה וזולה יחסית לשיטות דפוס אחרות. החיסרון בשיטת דפוס זו היא איכות ההדפסה ביחס לדפוסים אחרים. מתאים במיוחד לחולצות ממותגות לקייטנות, הדפסה על חולצות למוצרי פרסום זולים, חולצות ממותגות לעסק ועוד. למידע נוסף על שיטת דפוס סובלימציה תוכלו לקרוא במאמר הבא בבלוג של Prodigi שמסביר על דפוס סובלימציה על חולצות.



  1. דפוס דיגיטלי על חולצות: דפוס זה או בשמו הנוסף הדפסה ישירה על חולצות נחשב לסוג הדפוס האיכותי ביותר בקרב סוגי ההדפסות אולם גם היקר מביניהם. בשיטת דפוס זו מוזרק הצבע ישירות לסיב החולצה וצובע אותו בשכבת צבע שהופכת למעשה לחלק אינטגרלי מהחולצה. בדפוס דיגיטלי מתקבלת איכות דפוס גבוהה במיוחד עם אפשרות דיוק גבוהה בצבעים כמו למשל בהדפסת צבעים משתנים או לוגו מורכב על גבי חולצות או טקסטילים אחרים.

  2. דפוס טרנספר - שיטה נוספת להדפיס על חולצות נקראת העברה - טרנספר בו מועבר גיליון מודפס מנייר טרנספר ייעודי עליו מודפס הלוגו או התמונה שאנו מעוניינים ליישם על החולצה באמצעות מדפסת לייזר או מדפסת להזרקת דיו בחום גבוה. שיטה זו דומה לשיטת דפוס סובלימציה בשל השימוש במיכון כמו מכבש חום אולם בשונה מסובלימציה בו הופכים מוצק לגז כאן הופך המוצק לנוזל שנטמע בתוך הבד וצובע אותו בדומה לדפוס דיגיטלי רק ללא הדפסה ישירה על הבד. סוג זה של דפוס נחשב לזול יותר מדפוס דיגיטלי בו מוחדר הצבע ישירות לסיב החולצה והופך לחלק אינטרגלי ממנו. הדפסת טרנספר על חולצות נחשבת לטובה ואיכותית ומאפשרת הדפסה זולה על חולצות כהות. אם תרצו לדעת יותר על הדפסת טרנפסר על חולצות תוכלו לצפות בסרטון הבא של חברת ריקומה.

  3. דפוס משי על חולצות - הדפסת משי על חולצות היא למעשה הדפסה של שכבת צבע טרי על גבי בד טקסטיל ללא שימוש במכבשי חום או חום בכלל. מדובר על מריחת צבע לתוך גלופה המודבקת או מונחת על החולצה במעין משיכת צבע על ידי מכונה ידנית או אוטומטית במהירות ובמינון צבע נכון. בדרך כלל דפוס משי על חולצות בצבע אחד הוא הפופולרי ביותר בשל מחירו הנמוך מסוגי דפוס אחרים אך לעיתים ניתן להדפיס כמה צבעים בשיטה זו כל עוד הצבעים לא נוגעים אחד בשני. יתרונות: דפוס מהיר וזול. מאפשר הדפסה על צבע אחד בדרך כלל. חסרונות: סוג הדפסה מיושן, בדרך כלל מיועד למי שמעוניין לחסוך בעלויות הדפסה. קשה לדיוק.



  1. דפוס UV על חולצות - הדפסת UV על חולצות היא שיטה שמתפתחת כל הזמן ובדומה לדפוס דיגיטלי המאפשר הדפסה ישירה על הבד בסוג הדפס זה משתמשים בריסוס הצבע על הבד באופן ישיר וייבוש מהיר שלו על ידי מנורות UV המותקנות על גבי המדפסת. שיטת דפוס זו צוברת תאוצה ופופולריות רבה בקרב חולצות לעסק ומתפתחת כל הזמן. דפוס UV על חולצות מאפשר הדפסה בפורמט רחב תוך שימוש במחשב לצורך הגדרת הדפסה בכמות גדולה וסיטונאית ומאפשר זמני הדפסה קצרים יותר ביחס לשיטות מסורתיות כמו דפוס משי או כבישה במכבשי חום ידניים.

צבע הבד עליו מעוניינים להדפיס - צבע הבד עליו מעוניינים להדפיס הוא פקטור בבחירת סוג ההדפסה שאותה ניישם על חולצות ובדי טקסטיל שונים. בעוד שבדים בהירים קלים יותר להדפסה הרי שחולצות כהות הן משימה מורכבת יותר היות וכאשר נרצה ליישם צבעים מסוימים על גבי הבד, נצטרך ליצור שכבת צבע עמוקה בתוך סיב החולצה או לחלופין לייצר שכבת צבע לבנה ועליה להדפיס את מה שאנחנו מעוניינים ליישם על החולצה. צבע הבד כאמור משפיע על עלות ההדפסה וניתן לקבוע שבדרך כלל חולצות בהירות מודפסות יהיו זולות יותר מחולצות ממותגות שחורות למשל.


עלות ההדפסה- עלות ההדפסה היא גורם מכריע אשר יש לתת עליו את הדעת בבואנו להדפיס על חולצות. לדוגמה: חולצות ממותגות לקייטנה תהיה בדרך כלל פשוטה וזולה יותר. קייטנה תדפיס לוגו קטן בצבע אחד או כיתוב על גבי החולצה ותרצה לעשות זאת בעלויות נמוכות. לעומת זאת חברות הייטק וחברות טכנולוגיה יהיו מעוניינות לבצע הדפסות איכותיות במיוחד על חולצות בין אם מטרת החולצות היא חשיפה בכנסים או חולצות מודפסות לעובדים. עלות ההדפסה תשתנה בהתאם לכמות החולצות המוזמנות, סוג ההדפסה, צבע החולצה המודפסת והטכנולוגיה שבה יעשה שימוש לצורך ההדפסה על החולצות.




כמה עולה הדפסה על חולצה? מחיר הדפסה על חולצה משתנה ומתחיל בכמה שקלים בודדים להדפסת סמל כיס על חולצה ויכול להגיע לעשרות שקלים להדפסה מלאה על חולצות או הדפסה על גב החולצה או בחזיתה. מחיר הדפוס על החולצה משתנה בהתאם לגודל ההדפסה, צבעה, סוג ההדפסה וסוג החולצה עליה נרצה להדפיס.


איך נזהה הדפסה איכותית על חולצת טי שירט? הדפסה איכותית על חולצות מתאפשרת הודות להבנה בתחום הדפוס למוצרי פרסום, ניסיון ומקצועיות. הדפסה איכותית על חולצת טי שירט נוכל לזהות באמצעות מספר מבחנים פשוטים:

  1. מתיחת החולצה לאחר ההדפסה - ניתן לזהות באופן ראשוני את איכות ההדפסה על החולצה באמצעות מתיחה קלה של החולצה. במקרה בו נזהה סדקים או קילוף של הצבע לאחר מתיחת החולצה, הרי שברור כי איכות ההדפסה נמוכה במיוחד. הדפסה איכותית על חולצות לא משנה את מרקם החולצה ולא גורמת לדפורמציה של הלוגו המודפס על החולצה.

  2. כביסה - המבחן השכיח ביותר הוא מבחן הכביסה* - מבחן הכביסה למעשה יתן תמונת מראה לאיכות ההדפסה וצבעי ההדפסה לאחר שימוש בחולצה. נוכל לזהות בקלות כל שינוי בצבע לאחר ההדפסה או שחיקה שלו. * אמדן נכון ומדויק לאיכות ההדפסה לאחר הכביסה בהינתן כביסה על פי הוראות היצרן . ישנם סוגי הדפסה שונים עם הוראות כביסה שונות ועל כן יש לשים לב לכביסה על פי הוראות אלו.

  3. מגע על הגוף - אחד המבחנים הפשוטים ביותר הוא מבחן לבישת החולצה. חולצה ממותגת משאירה פעמים רבות תחושה לא נעימה באיזור המודפס בין אם על החזה או הגב או בכל מקום אחר בו מוקם המיתוג על גבי החולצה. דפוס מגרד או מציק על הגוף יכול להעיד על שימוש בסוג הדפסה לא מתאים לסוג החולצה. למשל חולצה דקה מדי (ולא איכותית) שעליה יושמה הדפסה בשיטת טרנספר או מדבקה דיגיטלית על החולצה, יכולה לגרום לאי נוחות כאשר לובשים אותה.

לסיכום, בין אם אתם מחפשים חולצות ממותגות לכנסים, הדפסה צבעונית על חולצות, חולצות ממותגות בסיטונאות, חפשו בית דפוס מקצועי להדפסת חולצות לעסק או יבואן מוצרי פרסום וותיק ומקצועי שיוכל לתת לכם מענה מהיר, זמין באיכות ובמקצועיות גבוהה. זה יחסוך לכם כסף ועוגמת נפש שעלולה להיגרם משימוש בשיטות דפוס לא נכונות או בעבודה לא מקצועית.



פוסטים אחרונים 

פוסטים קודמים

חיפוש על ידי תיוג

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page