חולצת כותנה או חולצת דרייפיט? המדריך המלא שיעשה לכם סדר בארון

חולצת דרייפיט ממותגת או טי שירט כותנה? הוויכוח הנצחי בין שני סוגי החולצות האלה מצית כל פעם מחדש וויכוח בין אוהבי חולצות דרייפיט למיניהם לבין מעריצי חולצות כותנה מושבעים בשאלה איזה חולצה טובה יותר? אזהרת ספוילר: תלוי.
 
אם תעשו סקר קצר בקרב חברים ומשפחה, כנראה שלא ממש תהיו מופתעים מהתוצאה: בשלב מסוים בחיים שלכם הייתה לכם, לבן או בת הזוג שלכם חולצה ממותגת בארון הבגדים שלכם ששכבה שם במשך זמן רב (שלא נדבר על שנים). בין אם מדובר בחולצה ממותגת שקיבלתם ממקום העבודה שלכם, חולצת סוף קורס או סיום מסלול מהצבא, חולצה עם שם הילד מהגן או חולצה של שיפוצניקים שהשתרבבה לכם לארון, הדפסה על חולצות כותנה או דרייפיט הן אחד ממוצרי הפרסום הפופולריים והנפוצים ביותר בקרב חברות ומקבלי מתנות ממותגות ולא בכדי: בכל שנה נמכרות מעל שתי מיליארד חולצות ברחבי העולם, מה שהופך אותם למוצר הטקסטיל הנמכר בעולם.
 
כדי שנוכל בסופו של דבר לבחור את החולצה שמתאימה לצרכים שלנו, נעמוד על ההבדלים בין שני סוגי החולצות: חולצת דרייפיט ממותגת וחולצת כותנה ממותגת.
 

מה זה חולצת דרייפיט?

דרייפיט - Dri-fit \ DRY FIT הוא סוג של סיבים סינתטיים על בסיס נפט המיוצרים לרוב מסוג אחד או משילוב של כמה סיבים סינתטיים כמו אקריליק, ניילון, זהורית ופוליאסטר. כל אלה יוצרים רשת חוטים מרוכזים הדקים יותר משיערות אדם!

חולצות דרייפיט עשויות כאמור מבד סינטטי בעל ביצועים גבוהים המציע יכולות מתקדמות לניוד זיעה מה שהביא חברות בינלאומיות רבות, לפתח את מותג חולצה מנדפת זיעה שלהם כיוון שסוג חולצה זאת הפכה לפופולרית יותר ויותר בקרב שחקני ספורט ואתלטים מקצועיים ובסופו של דבר נמכרות בחנויות ללקוחות חובבי ספורט בכל רחבי העולם. חברת נייקי יצרה את המותג Dri-FIT ומשווקת אותו ברבים מקווי הלבוש האתלטי של החברה. עם זאת, מספר חברות אחרות מציעות מוצרים דומים בשמות שונים: under armor לה סכסוך משפטי עם נייקי קוראת לטכנולוגיה שלה ™UA Tech, ראסל אתלטיק מכנה את החולצות מנדפות זיעה שלה בשם "Dri-Power" , ריבוק משתמשת במילה "PlayDry" בהקשר לקו ציוד ה-NFL שלה, ולאדידס יש המותג "Clima" או adidas AEROREADY.
 
ככל שחולצת הדרייפיט איכותית יותר, כך זרימת האוויר ויכולת הקירור שלה טובה ומשופרת יותר, מה שגורם לנידוף זיעה מהיר השומרים את הגוף יבש וללא זיעה במהלך אימון קשה או פעילות ספורטיבית מאומצת.
 
חולצות דרייפיט נוחות לשימוש כמעט בכל מזג אוויר ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים כיוון שהחומר ממנו מיוצרת חולצת דרייפיט חוסם קרני UV ומספק הגנה נוספת מפני השמש הקיצית! יש גם חולצות להדפסה דרייפיט לפרסום שהם חולצות פשוטות יותר מבחינת המרכיבים שלהם, לרוב הם עשויים מפוליאסטר לא מורכב אבל הם מהווים ערך לכסף כאשר מדובר על חולצת דרייפיט ממותגת לקידום מכירות.
 

חולצות דרייפיט פופולריות בקרב העוסקים בספורט, יש המון מותגי חולצות ממותגות מנדפות זיעה כמו נייקי, אדידס, ריבוק ואחרות

מה זה חולצת כותנה?

כותנה היא הבד שנמצא הכי הרבה בשימוש בעולם כיום. בשל המרקם הרך והוורסטיליות שלו, חולצת כותנה היא בחירה פופולרית של בד להדפסת חולצות ממותגות. כותנה היא סיב רך הצומח סביב זרעי צמח הכותנה הדומה לכדור לבן וצמרירי. כותנה היא סיב צמחי פופולרי במיוחד משום שהנצילות שלו גבוהה במיוחד - בתהליך עיבוד הכותנה רק 10% מחומר הגלם אובדים בלבד מה שהופך אותו לכלכלי וכדאי לגידול ועיבוד. אחד היתרונות הגדולים ביותר של חולצות כותנה היא העובדה שמדובר בסיב טבעי, מה שהופך חולצות כותנה לידידותיות לסביבה ומאפשר מחזור בעתיד של חומר הגלם או שימוש נוסף בו לצרכים אחרים כמו למשל ליצור מהם רצועות בד לשיער, תיקי כותנה ממוחזרים סמרטוטים לניגוב ועוד. יתרון נוסף ומשמעותי של חולצות כותנה היא שמדובר בבד טבעי המתאים לכל סוגי העור. בשונה מסיבים סינתטיים כמו זהורית (ויסקוזה), ניילון, פוליאסטר וספנדקס , הסיבים בכותנה הם טבעיים ואינם מגרים את העור וניתן ללבוש אותם במשך שעות ארוכות מבלי להרגיש גירוי.
 
כותנה מתאימה לסוגים שונים של חולצות, לרבות חולצת טי עם צווארון עגול, חולצת פולו, חולצת טריקו עם שרוולים ארוכים, חולצת צווארון ועוד. יתר על כן, קל לצבוע כותנה הן בתהליך הייצור וכן קל לייצר חולצות עם הדפס, כך שתוכלו ליהנות מעוד אפשרויות צבעים לחולצת הטי שירט הממותגות שלכם.

מה היתרונות והחסרונות של חולצות דריי פיט מול חולצות כותנה ממותגות?

לסיכום,

חולצות עם הדפס נמצאות בכל מקום. בארון הבגדים שלכם, בעבודה, בכנסים ומתנות לעובדים ממש מעבר לכתף שלכם. לא בכדי כותנה היא הבד שנמצא הכי הרבה בשימוש בעולם כיום. בשל המרקם הרך והוורסטיליות שלו, היותו סיב טבעי שהניצולת שלו גבוהה במיוחד - 90% מה שהופך אותו לכלכלי לגידול, העובדה שהוא ידידותי לסביבה ונעים למגע על הגוף, חולצת כותנה עם הדפס היא בחירה פופולרית של בד להדפסת חולצות ממותגות. מנגד עבור ספורטאים שנמצאים בפעילות גופנית מאומצת, דרושה חולצה עם הדפס שתהיה נושמת, מנדיפת זיעה ותתייבש מהר, כזאת שתעמוד בפני פעילות גופנית אינטנסיבית לאורך זמן. אז איך נדע בסופו של דבר באיזה חולצה לבחור?
 
אם אתם ספורטאים או אפילו חובבים, לפני אירוע כושר או ספורט המשלב פעילות גופנית אינטנסיבית במקום פתוח לא ממוזג או מקורה, בחרו בחולצה עם הדפס דרייפיט. אם אתם מחפשים חולצה עם הדפס עבור ילדים, נשים בהריון, מבוגרים או אנשים בעלי עור רגיש, חולצת כותנה עם הדפס תהיה הבחירה העדיפה עבורם.


 

 

 

 


 

    15